Meer dan een leverancier
Koninklijke Schmidt Zeevis Rotterdam is al sinds jaar en
dag een vertrouwd merk in de horecabranche.
Wie kent niet de in het oog springende wagens met de groene en blauwe
vissen? Door producten van hoge kwaliteit te leveren, mag Schmidt Zeevis zich
al decennia verheugen in een goede relatie met chef-koks in het hogere segment.
Maar ook voor het middensegment wil Schmidt Zeevis een interessante,
inspirerende partner zijn.
Een breed assortiment: voor elk wat wils
Alles begint bij de basis: het product. Schmidt Zeevis
heeft zijn uitgebreide assortiment verdeeld in vier categorieën: Elite, Fresh,
Fresh Frozen en Frozen. Dit maakt het voor de klant gemakkelijker om - met het oog op zijn budget - een keuze te
maken.
Schmidt Elite staat voor exclusieve, topkwaliteit vis en
schaal- en schelpdieren, zoals lijngevangen, wilde zeebaars en flyshoot
gevangen vis. Ook handgedoken coquilles behoren tot de Schmidt Elite-lijn.
Dagverse producten vallen in de Schmidt Fresh-categorie.
Het gaat om de meer gangbare soorten vis, waar goede aanvoer van is. Daarbij
kan het ook gaan om kweekvis, zoals bijvoorbeeld zeebaars uit het
Middellandse-Zeegebied.
Nieuw is de Schmidt Fresh Frozen-lijn. Als de toevoer op
z'n best is, koopt Schmidt Zeevis groot in. De vis wordt in de speciaal
gebouwde shockvriezer ingevroren. Binnen 3 uur wordt 500 kilo verse vis van 2°C
naar -7°C gebracht. In het vrieshuis wordt het verder ingevroren naar -24°C.
Tenslotte is er Schmidt Frozen, vis uit alle werelddelen
die direct na de vangst op het schip verwerkt is en daarna aan wal ingevroren
is. Schmidt Frozen heeft een zeer breed assortiment vis met een goede
prijs-kwaliteitverhouding.
Een helpende hand voor de horeca
Maar Schmidt Zeevis wil meer doen voor de horeca. Zo is
er in het verleden het Schmidt Zeevis College geweest - inspirerende
kookworkshops van topchefs voor koks uit alle horecageledingen, om meer kennis
over vis en de bereiding ervan te verbreiden.
En nu worden er twee nieuwe initiatieven ontwikkeld om de
horeca te helpen haar klanten te verrassen met vis: de Schmidt Originals en de
Schmidt Fresh Fish Market.
De Schmidt Originals zijn simpel te maken visgerechten
die hun succes bewezen hebben in de eigen Fresh Fish Corner, in de winkel in
Rotterdam. Hier vinden o.a. de Tuna Burger, Gamba's Tempura en de
Garnalenkroketten gretig aftrek.
Horecaklanten van Schmidt Zeevis kunnen de ingrediënten
en de bereidingswijze kant-en-klaar aangeleverd krijgen en deze succesvolle
gerechten op de kaart zetten.
Daarnaast worden er op dit moment pilots gedraaid met de
Schmidt Fresh Fish Market. Een reizend vis'circus', dat door restaurants
ingezet kan worden voor een speciale menu-avond.
Denk daarbij aan een 'All-you-can-eat'- of een
'Vistapas'-concept.
Een presentatiebalie vol verse vis en schaal- en
schelpdieren plus achterwand wordt als eyecatcher in het restaurant geplaatst.
Er kan eventueel ter plekke aan de balie een gerechtje bereid worden. Maar ook
is dit de plek om tekst en uitleg te geven over vis en de bereiding ervan.
Zo biedt de Schmidt Fresh Fish Market nét dat beetje
meer, waardoor u zich niet alleen in de kijker speelt bij uw vaste gasten, maar
zeker ook een nieuw publiek aan zult spreken.
100-jarige Schmidt Zeevis voortaan Koninklijk
In 2016 vierde Schmidt Zeevis Rotterdam zijn 100-jarig
bestaan. Deze mijlpaal werd extra luister bijgezet door Commissaris van de
Koning in Zuid-Holland Jaap Smit, die in het bijzijn van burgemeester Ahmed
Aboutaleb van Rotterdam het kroontje boven het logo bij het nieuwe pand
onthulde en aan de directie het officiële predicaat overhandigde, dat door Z.M.
Koning Willem-Alexander persoonlijk is toegekend.
Wilt u meer weten over Koninklijke Schmidt Zeevis Rotterdam?
Kijk dan op de website: www.schmidtzeevis.nl
Met Schmidt Zeevis heeft GEPU een goede vangst gedaan, want het bedrijf heeft niet alleen een nauwe band met het Koninklijk Huis maar is ook één van de grootste en meest bekroonde ambachtelijke vishandels van Nederland. Niet voor niets voeren zij de slogan: Versere vis zwemt nog!